úterý 15. května 2012

Velikonoce a další zábavy

Konečně jsem se dostal k tomu, abych napsal pár dalších řádek o mém pobytu ve Finsku. Posledně jsem se věnoval škole, teď se zaměřím spíše na ostatní aktivity. Za poslední tři měsíce, které jsem žádný příspěvek nenapsal, se toho stalo velmi mnoho. Školu už mám nyní úplně za sebou, čekám jen na zapsání absolvovaných předmětů. Zkoušku z Parallel computing jsem po jednodenním učení neudělal, a pokročilou Španělštinu s Němčinou jsem také vzdal, protože jsem se výuky téměř neúčastnil. Ve Španělštině jsem nebyl vůbec a v Němčině pouze párkrát, nicméně učitel byl velmi sympatický chlápek. Pořádně jsem vlastně dělal jen dva kurzy:


Presenting in English. To vyučoval britský sympaťák Peter Jones. Dozvěděl jsem se několik dobrých fint jak udělat dobrou prezentaci. Nicméně oproti FIŤáckým standardům se to hodně liší. Asi se nedá říci, jak správně prezentovat, každý má svůj styl a z každého takového předmětu by si měl člověk by si měl odnést a vybrat jen to co uzná za vhodné.

 Druhý kurz je Academic Writing in English, jak už název napovídá jednalo se o psaní akademické práce v anglickém jazyce. Očekávání od toho kurzu byla obrovská, nicméně se z toho vyklubal celkem nudný předmět. Pravda, obohatil jsem se o slovní zásobu z akademické angličtiny, objevil nějaké nové obraty. Ale mnoho věcí už jsem znal z jiných článků, z dob kdy jsem psal anglické papery o své bakalářce. Závěrečná práce byl desetistránkový dokument s prezentací. Pracoval jsem ve dvojici s Danielou a musím říct, že díky její výřečnosti a prezi.com, jsme docela zaváleli. Učitelka byla z naši práce o Prokrastinaci unešena.

No a co se dělo mimo školu? V půlce března byla Íránská slavnost nového roku a příchodu jara Nowruz. Soheil nám udělal kartičky, nazdobil stůl sedmi věcmi, jejichž názvy začínají na písmeno S, pochopitelně v perštině. Večer pak Íránci dělali na hřišti oslavy, kde se rozdělaly tři ohně a přeskakovali přes ně. Jenže sníh pod ohněm tál, měnil se v led a začalo to klouzat, málem jsem při jednom skoku spadl do ohně. Dále jsme pořádali několik zimních venkovních grilovaček a pak další večeře. Hlavně jsem se zdokonalil v tvorbě hamburgerů, které jsem dělal už asi pětkrát. Také se konala Latin párty, kterou pořádala trojice Javi, Nasi a big Sam. Daniele jsme připravili překvapení a jako jediná holka z Jižní Ameriky získala titul Miss Latina.
Během velikonoc se tady různě slavilo. Ve Finsku je hlavně pravoslavná církev, podobně jako v Rusku. Školní pastor pořádal nějaké aktivity s kostelem. My jsme si udělali ale Řecké velikonoce. Hostinu pro nás připravili Argyro s Nikosem. To jsem se najedl! Protože Řekové drží před Velikonocemi půst, tak je pro ně neděle den přežírání. Měli jsme pečené jehněčí, nějakou speciální rýži zabalenou v hroznovém listu, tzaziki, masové kuličky, zapékaný sýr v paprice, řecký salát a mnoho mnoho dalšího. Já jsem donesl na okoštování slivovicu, upekl jsem svůj první mazanec a taky jsem přines pár nazdobených vajec. Dokonce jsem upletl tatar a vyšlehal holky. Klukům se naše tradice mlácení holek moc líbila, a děvčatům také. Ale byl jsem něžný. Hráli jsem také vaječné zápasy s natvrdo uvařenými vejci. Na Velikonoce jsem se minimálně hodně najedl a strávil příjemný čas s přáteli. Další týden jsem se s Vahym vypravili na výlet do Ruského Petrohradu, to byla zábava. O tom ale až příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat